Ferie w Pradze

Przed wyjazdem

Po moim powrocie z Erasmua, nie musieliśmy długo czekać na pierwszą wspólną podróż. Minął raptem tydzień, a my już czekaliśmy na autobus do Pragi.

Bilety mieliśmy już na długo przed wyjazdem. Korzystając z promocji Polskiego Busa zapłaciliśmy za nie raptem 32 zł w obie strony dla dwóch osób.

Nie wiem jak do tego doszło, ale mimo kilku zwiedzonych krajów, nigdy w życiu nie widziałem wcześniej Pragi. Zawsze liczyłem na to, że jadąc na południe lub zachód Europy ją zwiedzę, ale nigdy do tego nie doszło.

Oboje byliśmy bardzo ciekawi miasta, gdyż słyszeliśmy o nim wiele pozytywnych opinii. Postanowiliśmy to sprawdzić.

Ruszamy!

Po długiej, dosyć męczącej, kilkunastogodzinnej podróży dojeżdżamy wczesnym rankiem do Pragi. W miarę sprawnie dochodzimy spacerkiem do naszego hostelu. Jesteśmy na miejscu ok. Godziny 8:00. Zameldowanie mamy od 14, ale postanawiamy zostawić plecaki, umyć się i ruszyć na miasto.

Rozczarowania

I tu pojawia się pierwsze rozczarowanie. Hostel jest zamknięty i nikt nie otwiera nam drzwi. Zuzia, jak to Zuzia podchodzi do tego spokojnie, ale ja to już się tam mocno denerwowałem i pomyślałem kilka niemiłych rzeczy o obsłudze hostelu. Po godzinie czekania, tracimy nadzieję i ruszamy eksplorować miasto z całym bagażem.

Niestety, hostel nie był naszym pierwszym rozczarowaniem tego poranka. Chwilę wcześniej próbujemy kupić świeże pieczywo, ale sprzedawca nie przyjmuje płatności kartą poniżej pewnej kwoty, a lokalnej waluty nie zdążyliśmy jeszcze wypłacić. Chwilę później przechodząc na pasach dla pieszych, radiowóz policyjny postanowił nas strąbić. (lol, o co im chodziło?)

Dochodzimy na Dworzec, aby tam się chwilkę ogrzać, skorzystać z toalety i nabrać trochę sił. Tutaj z kolei spotykam najdroższą toaletę w życiu! Cena za zrobienie siku to 20 kc, czyli ok 1 EUR. To nawet toalety w UK, Norwegii, Islandii, Izraelu czy Szwajcarii były tańsze. Co więcej Pani, nie chce przyjąć od nas euro. Wypłacamy korony, ale w żadnym sklepie na Dworcu, nikt nie mówi po angielsku, ani nie chce nam rozmienić kaski na drobne.

W ten o to sposób rozpoczynamy naszą przygodę z piękną i urokliwą Pragą!

Zmiany

Praga jednak okazuje się wcale nie być tak strasznym miejscem. Budynki są przepiękne, jest wiele cudownych parków, jedzenie jest smaczne, a ceny nie przerażają.

Przez większość czasu zwiedzamy Pragę pieszo (oszczędność na biletach), ale standardowo jednego dnia kupujemy bilet całodobowy i jeździmy od rana, do wieczora zwiedzając najbardziej oddalone atrakcje.

Zobaczyliśmy między innymi

1. Czeska Koruna
  2. Piękne budynki
  3. Wysepka Zofin
  4. Krzywy Dom
  5. Wiszące rzeźby

6. Trdelnik z Nutellą

7.Ciekawostka o filmie Eurotrip – amerykański film Eurotrip ukazuję podróż młodych ludzi po Europie, zwiedzają oni Berlin, Amsterdam, Paryż oraz Bratysławę. Nie zawitali jednak do Pragi, w której był kręcony cały film

8.Parki

9.Free walking tour – fajna wycieczka, dużo ciekawostek

10.Metronom

11.Strahov Stadion

12.Księgarnia z angielskimi książkami

13.Gigantyczny koń (nie ten na Wacławie)

14.Ściana Lenona

15.Most samobójców

16.Odwrócony koń

17.Plac Wacława

Nasze top

1. Czeska Koruna – rewelacyjna restauracja z lokalnymi potrawami w bardzo rozsądnych cenach. Lokal zawsze jest zapełniony ludźmi na maksa i nieraz trzeba czekać, aż zwolni się stolik. Co więcej, klienci to w większości przypadków lokalni mieszkańcy co nadaje swojskiego klimatu. System płatności i zamawiania jest bardzo oryginalny i ciekawy. Mianowicie, wchodząc do lokalu, dostajemy papierek, na którym Panie piszą numerek dania, które zamówimy podchodząc do miejsca wydawania i zamawiania posiłków. A wychodząc z lokalu okazujemy kasjerce karteczkę, następnie Pani podlicza koszty i wystawia nam rachunek.

2. Trdelnik z Nutellą – czym byłby wyjazd do Pragi bez trdelników? To one dodawały nam sił i sprawiały uśmiech na twarzy, gdy wyczerpani po całym dniu chodzenia, wracaliśmy zmarznięci do hostelu.

3.Free walking tour – bardzo fajna wycieczka, dużo ciekawostek (np. dlaczego jedna wieża kościoła na głównym rynku jest wyższa i chudsza, a druga niższa i grubsza :)) , porad o spędzeniu czasu Pradze (gdzie wymieniać kaskę, jak nie dac się okraść itp.) My jednak trafiliśmy na bardzo chłodny dzień i zmyliśmy się wcześniej. Mimo wszystko super warto.

4.Metronom – Metronom sam w sobie nie jest czymś pięknym, ani zapierającym dech w piersiach. Jednak znajduje się na wzniesieniu skąd jest piękny widok na miasto. Ciekawostka: na miejscu metronomu, kiedyś znajdowała się największa rzeźba głowy Stalina na świecie.

5.Strahov Stadion – dla mnie to chyba top 1 z Pragi. Miejsce rzadko opisywane w przewodnikach, niezwiedzane przez turystów, oddalone od centrum. Znajduje się na obrzeżach miasta, gdzie możemy się poczuć jak byśmy opuścili Pragę. Budynki zmieniają się ze starych, pięknych kamienic, na komunistyczne, brzydkie budynki z lat 60-tych. Stadion jest gigantyczny, mieści w sobie 9 pełnowymiarowych boisk piłkarskich! Został wybudowany w latach 30’ XX wieku, przez lata odbywały się tam mecze, koncerty największych zespołów na świecie (Guns n’ Roses, Bon Jovi, Metallica?), w czasach komunizmu organizowano tam ogromne parady. Obecnie jest ruiną, ale odbywają się tam treningi lokalnego zespołu, jest tam też restauracja, basen (chyba?) i kilka innych lokali usługowych.